Ontdekkingstocht door hoofdstad Vietnam, Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Niels Peters - WaarBenJij.nu Ontdekkingstocht door hoofdstad Vietnam, Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Ontdekkingstocht door hoofdstad Vietnam, Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Niels

15 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Om 7 uur in de ochtend stonden we bij de bagageband op onze tassen te wachten. Dat duurde wel een tijdje. Maar goed... we zijn in Hanoi, Vietnam!
Nu onze reisgids gaan zoeken.....
We maken kennis met onze Belgische reisleider en onze Vietnamese reisleider “Jan” gedurende de weken dat we in Vietnam zijn. Na een korte sightseeing tour door Hanoi komen we aan bij het hotel. De hoofdstad van het land telt 7 miljoen inwoners. En de naam betekent "stad aan de rivieren". Vietnam werd in de 19e eeuw een protectoraat van Frankrijk. Na de Tweede Wereldoorlog riep het noorden van Vietnam de onafhankelijkheid uit en werd het land in tweeën verdeeld, om na een guerrilla-oorlog tegen de Fransen en de Amerikanen weer te worden herenigd.

Wat meteen in de stad opvalt... zijn de smalle hoge huizen. Dat komt omdat de grondprijs nogal hoog is. Daarom gaan mensen met dat kleine stukje dat ze dan hebben in de hoogte bouwen. Iets anders wat opvalt zijn de vele mensen die mondkapjes dragen tegen de vervuilde lucht.

Eenmaal aangekomen bij het hotel, lopen we naar het meer om daar getrakteerd te worden op een welkomstdrankje. En laat ik nu net zin hebben in een cocktail :p.

Het is hier echt klam, hot en veel herrie!. We mogen nu het hotel dan in, de kamers zijn gereed. Ff bijkomen, douchen, tas uitpakken...en nu gaan we de stad verkennen. Alhoewel... volgens mij heb ik last van jetlag. Ik zie liever m’n bed, dan dat ik rond ga lopen in de stad:). We lopen door de smalle drukke straatjes met tal van kleine winkeltjes en kraampjes waar ze eten bereiden. Je moet ook goed uitkijken voor de vele scootertjes die je bijna zowat omver rijden. Echt een super drukke stad!. Vlakbij het hotel zijn we gaan lunchen in een restaurantje. Boven op het balkon hadden we een plaatsje gevonden. Ook andere mensen uit de groep zaten daar ook te genieten van het uitzicht op de winkelstraat. Al zag ik liever nu ff mijn bed dan dat ik nog verder ging lopen :p. Na de lunch zijn we een gaan nemen bij een Chinese tempel en daarna in een rustig tempo terug naar het hotel gelopen. Daar aangekomen was ik blij ff een bed te zien. Hèhè eindelijk ff liggen :p. Dat had wel ff geholpen gelukkig.

's Avonds zijn we met de groep gezamenlijk gaan dineren vlakbij het hotel midden in de stad. Echt lekker gegeten, allerlei gerechtjes werden op tafel gezet. Bestek was er niet.... neeeee we aten keurig met stokjes. Zowel de vis en vleessoorten alsook de rijst.

Mensen leven hier in de stad ook ‘s avonds. Ze zitten gezellig samen buiten te eten in de herrie en drukte van de stad. Wij waren terug gelopen naar het hotel voor de eerste overnachting in Hanoi.

Morgen, 16 oktober gaan we Hanoi nog beter verkennen met een citytour in de ochtend.

  • 16 Oktober 2012 - 20:41

    Jojo:

    Leuk man .. m aar ik begrijp heel goed dat je liever je bedje in ging .. dat heb ik nou ook altijd als ik ergens aan kom na zon lange reis..

    veel plezier morgen met de city tour .. dan ben je weer fit !
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 30107

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2017 - 10 November 2017

Explorer Madagascar 2017

15 September 2016 - 07 Oktober 2016

Marokko 2016!

09 September 2015 - 02 Oktober 2015

Myanmar & Abu Dhabi en Dubai

11 Oktober 2014 - 05 November 2014

Rondreis door Siam (Thailand)

16 November 2013 - 10 December 2013

Laos, Cambodja & Bangkok

14 Oktober 2012 - 04 November 2012

Vietnam & Cambodja

Landen bezocht: