Welkom Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Niels Peters - WaarBenJij.nu Welkom Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Welkom Vietnam!

Door: Niels

14 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Vanochtend vroeg uit de veren! 5.30 uur bedje uit. Was eigenlijk nog niet echt uitgerust. Maar dat kan ik mooi in vliegtuig inhalen dan:p.

Om 6.45 uur bracht mn broertje (met dank aan Arjan) ons naar Schiphol. Zonder file, maar wat wil je... het is zondag vandaag, dus we konden lekker doorrijden! Ruim 2 uur voor vertrek (8.15 uur) kwamen we er aan. Dan natuurlijk vaste ritueel, de douane door. Deze keer nog wat strenger dan voorgaande jaren. Nu moest ook alle electronica uit je tas apart gelegd worden. Maar ach... het hoort erbij.

Nu is het tijd voor bakje koffie! Bij de Burger King hebben we ff gezeten totdat we mochten inchecken.

10.45 uur richting Parijs dan. Nou dat is een vluchtje van niks. Je zit goed en wel, krijgt nog net een drankje en je bent er al! In het vliegtuig maken we al kennis met 2 Belgische meiden die ook dezelfde reis gaan maken. Om 12 uur stonden we bij Charles de Gaulles. Na een korte stop, nog even tijd voor koffie en dan lopen naar gate L49... althans dat zou de vertrek gate moeten zijn. Een kwartiertje gezeten te hebben, kwam een juffrouw ons mededelen dat de gate was veranderd. Nu weer terug lopen naar L30. Maar goed we waren keurig op tijd. Om 14.10 uur vliegen we dan eindelijk richting Hanoi, een vlucht van ongeveer 12 uur.

Pff was wel lange vlucht. Echt geen oog dicht kunnen doen. Wel proberen, maar was pas echt moe op moment dat ik het toestel weer uit mocht, pffff. Het eten was wel weer goed. De lunch bestond uit salade, stoofvlees met aardappelpuree en spinazie. Was best te eten:) en toetje abrikozentaartje. Het ontbijt was ietsje minder, maar wel te eten. Alleen het cabinepersoneel mocht wel iets vriendelijker zijn.

Om 7 uur in de ochtend stonden we bij de bagageband op onze tassen te wachten. Dat duurde wel een tijdje. Maar goed... we zijn in Hanoi, Vietnam!

Nu onze reisgids gaan zoeken.....

• 15 Oktober 2012 - 13:19

Milia:

Een hele fijne vakantie allemaal. Geniet ervan en ik kijk uit naar je reisverhalen en foto's (die vast en zeker supermooi zullen zijn).