Dag 1 en 2: 9/10 september Vliegreis naar Myanmar - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2: 9/10 september Vliegreis naar Myanmar - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2: 9/10 september Vliegreis naar Myanmar

10 September 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Tijd om te gaan!.. eind van de middag vertrokken lopend met tas op wielen en rugzak oftewel gepakt en gezakt richting station... In Breda effe inchecken voor de directe lijn Rotterdam-Schiphol om vervolgens een plekje in de trein uit te zoeken dichtbij de deuren, omdat we in het gangetje onze tassen hadden gezet..

De treinrit ging best snel... voordat we er erg in hadden stonden we op de luchthaven. Onze maag begon te knorren.. het was immers ook al 17.30u. We zijn neergestreken bij Dutch & Delicious voor een schnitzel met aardappeltjes.. Dat zullen we komende 24 dagen wel gaan missen denk ik☺. Terwijl we naar vertrekhal 3 liepen kwamen we nog een bekende Nederlander tegen. Van gezicht kennen we hem.. maar weet nog steeds zijn naam niet. Haha.

Tijd om de koffers af te geven bij de bagage check-in.. en om van het laatste bakje koffie van Hollandse bodem te gaan genieten bij AH to Go. Natuurlijk hebben we ook aan een versnapering gedacht in de vorm van een echte stroopwafel van de markt. We hebben nog ruim de tijd. Nu is het 20u en om 21u kunnen we inchecken. Dan maar beetje rond slenteren door de vertrekhal. Nou ja uiteindelijk was het dan zover en mochten we doorlopen. In de rij voor mij stond een man, ik denk iemand uit Azie. Hij was met zijn phone bezig om een berichtje te sturen via een dating app. Ik kon zo mooi over zijn schouder mee kijken... "Hello Erna.. bla bla.. may i say you have beautiful eyes.. may English is not so good so maybe you will teach me, bla bla bla". Ik nog denken hij apt naar zijn liefde, naar hij scrollt gauw verder naar een andere leuke foto en kopieert de tekst van net en verandert paar dingen in de tekst, haha. En zo nog naar 3 Dutch ladies:). Ik was niks nieuwsgierig hoor:P...

We zoeken ons plaatsje achterin het vliegtuig op en krijgen al snel een koptelefoon en een stoffen zakje met inhoud uitgereikt. Wat zou erin zitten??. Oh altijd makkelijk! Sokken, tandenborstel, tandpasta, oordopjes en zon ooglapje voor een goede nachtrust. Vervolgens worden er van alles omgeroepen in de speakers, het enige wat ik verstaan heb, was Shukran!:) :)

Het vliegtuig is trouwens van alle gemakken voorzien. Naast het tv schermpje met keus uit de laatse nieuwe films kan ik ook gewoon mijn mobiel gratis opladen!

Het is inmiddels 23u en achten tot de avondmaaltijd wordt geserveerd. Ondertussen hoor ik al enige tijd een langdurige sirene in eenzelfde toon door mijn hoofd gaan. Paar stoelen achter mij ligt een baby in de armen van een moeder hard te huilen. Waarschijnlijk de eerste vlucht van het kindje. Stewardessen komen even kijken hoe het gaat en langzaam kalmeert het babytje.

The dinner is..... chicken with mushroom sause, bread, waldorf salad and as dessert a lemon posset.. en een biertje erbij want ik heb dorst gekregen:).

Dag 2: 10-09-2015 Aankomst Abu Dhabi en doorvlucht naar Bangkok en Myanmar

We vliegen nog een aantal uurtjes door totdat we rond 6.45u lokale tijd in de grote "zandbak", Abu Dhabi landen. Vanuit het vliegtuigraampje zien we niets anders dan een oneindige vlakte van geel zand. De temperatuur is hier nu al 31 graden en dat zo vroeg op de ochtend!. Niet dat wij er veel van merken, want de airco draait op volle toeren op de luchthaven. Bij het verlaten van de slurf lopen we in de aankomsthal tegen een rookcabine. Het is ten strengste verboden om te roken op de luchthaven. Behalve in zon rookcabine. Twee mensen staan in rook gehuld in de cabine van hun dagelijkse nicotineshot te genieten. Het valt trouwens ook gelijk op aan de mensen en kledingstijl dat we ons in de Arabische omgeving bevinden. Mannen in geheel wit geklede gewaden en vrouwen donker gekleed soms geheel gesluierd. Om 8.45u stegen we op in een Boeing B777-300 voor de vlucht naar Bangkok. Achter ons maakte we toevallig al kennis met de eerste 2 reisgenoten (van de 10) die ook naar Myanmar gaan. We zijn 2 uurtjes verder als we worden getrakteerd op het ontbijt. Nog 4 uurtjes te gaan tot we in Bangkok aankomen. Een uurtje voor we landen krijgen we nog een broodje "gezond" met kipsalade. Het is inmiddels ook al 17.30u dus dat broodje komt wel gelegen. 18.15u kwamen we aan in Bangkok. Weer een bagage check en wachten op de laatste vlucht van vandaag naar Yangon, de hoofdstad van Myanmar. We worden met een bus naar het vliegtuig van Bangkok Airways gebracht. Nou ja zeg maar vliegtuigje. Ik denk dat er nog geen 50 mensen in kunnen. In anderhalf uur komen we dan uiteindelijk op de eindbestemming Yangon aan. Wat opvalt is dat hier vrijwel geen boeings aan de grond staan. Alleen maar kleine toestellen. Op de luchthaven staat Jessica onze reisleidster op ons te wachten. Haar ouders zijn van oorsprong uit Singapore en haar voorouders uit China. Zelf heeft ze een passie voor de Aziatische cultuur en ze woont al enkele jaren in China.

We rijden in een uurtje met de bus naar de binnenstad. Hier ligt ons hotel Panorama. Lekker dichtbij op loopafstand van alle bezienswaardigheden. Dat staat morgen op het programma! Onderweg naar het hotel zien we geen enkele scooter of brommer in het straatbeeld. Dat in tegenstelling tot het straatbeeld in naburige Aziatische landen als Thailand. Daar wemelt het van de scootertjes om je heen. Myanmar is een land met slechts 9 miljoen inwoners. Morgen gaan we de hoofdstad Yangon verkennen!

Voor nu... welterusten!.. trouwens de klok moet hier half uurtje worden terug gezet in tegenstelling tot Thailand. Raar maar waar.