Dag 17: 27-10-2014 dagje Bangkok‏ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 17: 27-10-2014 dagje Bangkok‏ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 17: 27-10-2014 dagje Bangkok‏

27 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Vanmiddag om 12.30 uur staat onze longtailboot vaartocht over de rivier gepland. Daarom hebben we heerlijk uitgeslapen vandaag.

Om 11 uur zijn we het hotel uitgegaan en op straat een taxi gaan zoeken die ons naar Het Grand China Princes hotel wil brengen. Al vrij snel stopte er een die ons wel wilde brengen voor een ‘special price” Nou wij wisten inmiddels wel beter. De rit zal hooguit 60 bath kosten voor ongeveer die 4 kilometer. Dus we waren weer snel uit de taxi gestapt. En gewacht tot de volgende voorbij kwam. Tegen 11:45 uur kwamen we dan bij dat hotel aan. We hadden met een aantal mensen afgesproken om eerst even een kop koffie te drinken bij de Star Bucks. Robbert en Phung zaten er ook en zij gingen ook gezellig mee.

Om 12.30 uur zou Amy er ook heen komen. Helaas kon ze niet de hele dag met ons mee omdat ze ’s middags een nieuwe tour moest fietsen. Maar ze had al wel de longtailboat geregeld. Samen liepen we door Chinatown naar de Pier waar de longtailboot aangemeerd lag. De vaartocht duurde ongeveer 1,5 uur en voer het eerste stuk over de grote rivier. We zagen het koninklijk paleis en Wat Aroen liggen. Op een gegeven moment ging de boot een zijrivier op. Aan het water lagen oude vervallen huisjes waarvan je je afvraagt, hoe kunnen die huizen nog steeds blijven drijven!! Bij veel huizen zijn de houten pilasters onder hun huis in het water in vervallen staat. Onderweg komen kinderen tegen die voor een huisje vriendelijk naar ons zwaaien. Halverwege stopt er naast onze boot een andere boot. Het is een verkoper die probeert souvenirs te verkopen. Heel zijn boot ligt vol met allerlei spulletjes. Weer een stukje verder passeren we een tempel. Twee jonge monniken komen richting het water en werpen een stok uit met daaraan een mandje om geld n te doen. In ruil daarvoor krijg je een zak met broodjes. Deze kun je aan de vissen geven langs de boot. Weer een stukje verder zien we nog een varaan lopen.

De boottocht zit er op en we worden afgezet bij een tempel in Chinatown. In Chinatown is het nu groot feest. Binnen is een traditionele theatershow bezig en stukje verder zijn mensen bezig een speciale zoete lekkernij te maken. Als we in de straatjes van Chinatown lopen valt ons op dat er heel veel winkeltjes met auto-onderdelen zijn te midden van de vele restaurantjes.

Later in de middag gaan we met ons groepje gezellig lunchen bij restaurant River View. We nemen plaats op de op een na hoogste etage en genieten van het uitzicht. We hebben hier nu ook al vast gesproken om vanavond hier te gaan eten. Naast de tafels staan van die lounge stoelen. Hier kun je heerlijk in relaxen!!

We lopen weer terug naar Chinatown en bezoeken nu een tempel waarin een massief gouden boeddha staat. Hierna lopen we gezamenlijk weer teug om te gaan dineren in het River View hotel. Robbert had Amy gevraagd of ze als afscheid een hapje met ons mee ging eten. Op een gegeven moment aan het einde van de avond, werd het pikdonker buiten en begon het zeer hevig te regenen en te onweren. Dat duurde eigenlijk de hele avond. Machtig mooi om die lichtflitsen in de zwarte lucht zo te zien.

Het is weer tijd om terug te gaan naar ons hotel. Amy loopt een stukje met ons mee in de stromende regen en regelt voor ons een taxi naar ons hotel. Onderweg hebben we bij een supermarktje nog even een yoghurtje en conflakes gekocht. Dat is ons ontbijt morgen alvorens we vertrekken naar Chiang Mai!