Sightseeing Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Niels Peters - WaarBenJij.nu Sightseeing Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Sightseeing Siem Reap

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 December 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na het ontbijt zijn we met de tuk tuk-service van het hotel naar de Market gereden. En daarna een shake gaan drinken op een terrasje. Een heel klein jong katje liep op de stoep en sprong via de tas op de grond op mijn schoot om de ogen daar te sluiten.

Later die ochtend zijn we naar Artisan d'Angkor gelopen om kleding te kopen..

Na de lunch (zelfde restaurant waar we vorig jaar gezeten hebben), zijn we lopend naar het Nationaal museum gegaan. Het museum herbergt een schat aan originele kunstobjecten gemaakt van zandsteen afkomstig uit het Angkor tempelcomplex in de periode tussen de 6 eeuw tot heden. Te verdelen in pre-Angkor, Angkor en post-Angkor. Na bezoek zijn we met de tuk tuk teruggegaan naar het hotel.

Vanavond had ik met Sieb afgesproken wat te gaan eten na haar werk om bij te kletsen. Ze nam mij mee naar een traditioneel Khmer-restaurantje, net buiten het centrum. Hier komen alleen maar maar mensen uit Cambodja zelf. Ze vertelde dat deze gelegenheid tot in de late uurtjes open blijft. De lokale bevolking komt hier voor de gezelligheid samen met vrienden wat eten en drinken.

Morgen wordt het vroeg opstaan! Om 5 uur bed uit, want om 6 uur staat Mr. Pow op ons te wachten.
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012