Van eiland Cat Ba terug naar de drukke stad Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Niels Peters - WaarBenJij.nu Van eiland Cat Ba terug naar de drukke stad Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Van eiland Cat Ba terug naar de drukke stad Hanoi

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Lekker uitslapen deze ochtend, we vertrekken deze keer iets later ! Toen ik 's ochtends wakker werd, voelde ik pas hoe hard dat matras was. Het leek wel een plank. Zou dit nou het gevoel zijn van een Thaise massage zijn :P?

verlieten we Cat Ba eiland om 9 uur en reden met de bus naar de haven. Het is vanaf daar maar een half uurtje varen met een snelle boot (60km per uur) . Tegen 10.45u kwamen we aan op het vaste land en reden we met ons busje weer richting de drukke stad Hanoi.

Zo'n 2,5 uur durende terugrit is een mooi moment om ff een dutje te doen in de toch al ietwat warme bus. Toen ik 45 minuten later m'n ogen weer open deed, zag ik nog net in mijn ooghoek een bord met 120km naar Hanoi staan. We reden door een levendig stadje waar de scootertjes weer teruggekeerd zijn. Nog niet zo erg als in Hanoi, maar nog altijd meer dan op het eiland Cat Ba. Conclusie is... we hebben de rust weer verlaten en gaan weer richting het drukke leven in Hanoi:).

Vietnam staat in de top 13 van de meestbevolkte landen ter wereld. Er leven 91 miljoen mensen en het is 9x groter dan ons landje. 60% van de bevolking is jonger dan 25 jaar.

Zo dat waren weer een paar feitjes tussendoor die me te binnen schoten. We rijden weer verder, maken nog een kleine tussenstop en komen rond 14 uur weer in het hotel in Hanoi aan.

Toen hadden we honger! Want sinds het ontbijt hebben we geen tijd meer gehad om iets te eten onderweg. We strijken neer bij "Café de Paris". De eigenaar komt ook uit Frankrijk dus dan zal het waarschijnlijk ook wel smaken. Natuurlijk Franse gerechten op de kaart!. En dan neem ik natuurlijk iets Duits.... hahaha. Deutsche bratwurst mit kartoffeln:) op precies te zijn. Smaakte overigens erg lekker. Ik denk dat we vanavond hier terug gaan voor het driegangen menu a la France :p.

Na de lunch zijn we stukje gaan lopen naar het meer. Daar vlakbij stond een soort van replica van de Notre Dame in Parijs, ook gebouwd toen de Fransen geheerst hebben. Een klein eindje verderop hebben we kaartjes gekocht voor het "Thang long water puppet Theatre" voor de voorstelling van 17u. Een leuke ervaring van dansende marionetten poppen op het water met traditionele zang en muziek van Vietnam. Na zo'n leuke avond gehad te hebben, krijg je natuurlijk honger. Helemaal als je door een druk straatje loopt waaraan beide zijden op de stoep verschillende waren worden verkocht. Zoals allerlei soorten groenten en fruitsoorten, maar ook prachtige boeketten bloemen. Een stukje verderop zijn we weer bij "Café de Paris" gaan eten. Deze keer stond een "Filet de poisson sauce tartare pommes vapeur" en als dessert eerst een crème caramel en daarna een extra toetje "crepe bananas avec rum" :p

Toen ik naar buiten keek vanaf onze tafel, zag ik een riksja aankomen, recht op het restaurant af.. dus wij dachten "wat gaat die nu doen?" Hij keepte zowat de bak ervoor open en een oude man werd zo afgezet bij het restaurant om een drankje te doen op het terras. Was gewoon grappig om te zien de manier hoe de man werd afgezet:)

Nou deze dag zit er ook weer op. Morgen gaan we de “Perfume pagode” bezoeken en 's avonds nemen we de nachttrein naar Hue.
Tot het volgende verslagje maar weer...

Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012