Dag 20 (04-10-2016) en dag 21 (05-10) Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 20 (04-10-2016) en dag 21 (05-10) Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 20 (04-10-2016) en dag 21 (05-10) Essaouira

04 Oktober 2016 | Marokko, Essaouira

Lekker uitslapen! Komende 2 dagen hebben we geen reisprogramma meer. We kunnen zelf de dagen invullen. Er zijn wel wat opties, zoals paardrijden op het strand en surfen. Maar ik houd het bij relaxen deze dagen. Om 10:30u hebben we aangeschoven voor het ontbijt en daarna zijn we de stad opgelopen. Essaouira is een gezellig vissersstadje waar je heerlijk een paar dagen kan doorbrengen. In de stad of aan het strand.

Via de haven, liepen we weer de medina binnen. Om eerst even een kop koffie te drinken met een gebakje erbij. Dat kost werkelijk niets! Koffie met gebakje met marsepein slechts 1,10 pp. Daarna hebben we door de sfeervolle straatjes rondom het drukkere centrum gelopen. Een meneer in blauw geklede jurk met een tulband op zijn hoofd, hield ons aan en zei, "mooie schoenen...die ken ik, die komen uit Duitsland". Waarop ik zei.. wij komen uit Nederland. Okeey maar de schoenen zijn mooi, zei de man. Uiteindelijk kreeg hij ons zijn shop in met de bedoeling dat we wat kopen natuurlijk. 10 minuten verder verlieten we de winkel, omdat we geen zin hadden in verplicht kopen. Hij nodigde ons nog uit op de thee. En vroeg waar we verbleven.. hmm Beter om nu maar te gaan. Niet dat we het idee hadden dat hij meer van plan was, maar we hadden geen zin om iets te moeten kopen. Uiteindelijk komen we in het drukke centrum. Op de hoek van de straat zat een meneer sigaretten per stuk te verkopen.

De lunch hebben we in een klein restaurantje genomen. Binnen roken we de Marokkaanse geuren van het eten. Een "Harira" soepje gaat er wel in!

's-Avonds hebben we met een groepje samen gegeten en daarna zijn we nog in het nachtleven gedoken van Marokko. Eerst in een barretje boven op een dakterras in de stad en nadien nog een andere club... Het was een gezellig avondje.. lekker dansen op de vloer, wijntje erbij... top!.. Om 2.30u waren we weer terug in het hotel. In eerste instantie konden we het hotel niet in, want de deur was op slot. De slaperige portier deed gelukkig voor ons open zodat we ook van onze nachtrust konden genieten.

Dag 21: 05-10-2016

Goedemorgen!  Lekker uitgeslapen en rustig aan de dag begonnen. Vandaag wordt een relaxdag. Pas 's-middags zijn we naar het centrum gelopen voor de lunch ergens. Een lekker stukje vis! De rest van de dag niet veel gedaan. Nog wel korte strandwandeling gemaakt en mooie schepen gezocht.

's-Avonds hadden we met de groep nog het afscheidsdiner. Morgen rijden we naar Casablanca terug. De plek waar we begonnen zijn.