Dag 3: 13 oktober, Domino scooter day Chiang Mai‏! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 3: 13 oktober, Domino scooter day Chiang Mai‏! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 3: 13 oktober, Domino scooter day Chiang Mai‏!

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

13 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Om 7 uur staan Robbert en Phung al in de hal van het hotel. Wij gaan eerst nog even ontbijten en om 8u hebben we vanuit het hotel een taxi geregeld naar de luchthaven Don Mueng. Een Volvo stond voor ons klaar. Alleen konden niet alle koffers in de kofferruimte. Tja wat doe je dan... Gewoon met z'n vieren in de taxi stappen en een koffer op schoot en zo naar de luchthaven 35 minuten rijden:).

Eenmaal aangekomen op de luchthaven gaan eerst wat drinken. We gingen met z'n viertjes aan een tafel zitten. De ober nam de bestelling digitaal op, op zijn tablet. De bestelling was vrij simpel. 2 koffie een bananenshake voor ons en voor Robbert een ontbijt en ook een bananenshake en een sinas. Nadat we een kleine wissel in de bestelling hadden gedaan. Geen sinas, maar alleen de shake en ook nog gevraagd om apart te betalen, was de ober het spoor volledig bijster. Hij hoopte dat we de sinas wilde houden. De shake was ineens op. Maar hij kwam er gewoon niet meer uit. Met hulp van een collega kwam het uiteindelijk goed. Hierna nog even over de rekening wat geknutsel.. Alles komt goed, haha.

Om 11u vertrok de vlucht naar Chiang Mai. Slechts een klein uurtje later komen we al aan in ons hotel. We hadden 2 kamers. Echter een kamer in het hoofdgebouw en een in het bijgebouw. Die laatste kamer was wat verouderd en ook geen internet. We hebben daarom deze kamer laten omboeken naar hoofdgebouw. Das ook weer geregeld dus!

Hoe kun je nu als beste Chiang Mai verkennen..... Juist per scooter!. Robbert kwam op het geweldige idee om 2 scooters te huren. Konden we zo met z'n viertjes de stad gaan verkennen. Nu nog even een scooter huren dan.. Zo gezegd, zo gedaan... Naast het hotel is het mogelijk om slechts voor 6 euro per dag eentje te huren. Het leek ons wel verstandig om een verzekering in geval van schade erbij af te sluiten. Dat kost immers bijna niets. Voor slechts €1,00 extra voorkom je een hoop ellende!...

Dat was geregeld!.. Nu de testrit... aangezien ik nog nooit op een scooter gereden heb, was dat wel verstandig. Helmpje op, Robbert legt mij nog even uit hoe je gas geeft en hoppa!!!.. Nog voor dat ik überhaupt de rem gevonden heb, ben ik macht over het ding al kwijt en rijd ik recht op een hele serie andere scooters af die als domino over de straat omvielen. Ik knal vervolgens tegen 2 potten aan die volledig aan gruzelementen liggen. De potten zijn gelijk ook mijn eindstation en gelukkig maar anders waren er nog 10 scooters om gegaan. It's Domino scooter day!

Scherven brengen geluk zullen we nu maar zeggen dan! Gelukkig had ik zelf nagenoeg niks behalve dan een ervaring rijker te zijn op een scooter. De hotelmanager was vrij snel al te plaatse evenals de security en de eigenaar van scooter verhuurbedrijf. Tjaa wat zeg je dan... hmm sorry?.. Ik blij dat ik een verzekering had afgesloten!. Alleen de schade a la 2 bloempotten moest ik nog wel aan het hotel betalen. Kosten: €10,00.. Ik zeg maar zo een hele ervaring rijker en dat voor slechts €7, 00 totaal! :P
Het kostte vervolgens wel enige tijd om de borg terug te krijgen, maar dat kwam uiteindelijk ook goed.. Dus toch maar te voet Chiang Mai gaan verkennen, haha.

Met zn viertjes gaan we aan de wandel. Eigenlijk bleef dit accident mij zowat de hele dag achtervolgen. Komen we langs een scootergarage.. ohh zal die hier wel gerepareerd worden of... passeren we een verhuurbedrijf waar er legio van zijn.."wil je er nog een huren?".. zo ging het nog wel ff door.. Robbert lag helemaal in een scheur van het lachen.. en tja eigenlijk is het dat nu achteraf ook wel:). We lopen eerst naar een toeristenbureautje waar we wat drinken en tevens de excursiemogelijkheden bekijken voor volgende week als we terugkeren in Chiang Mai. Bij dit bureau hebben we overigens ook onze 6 daagse rondreis geboekt die morgen vertrekt. Hierna zijn we nog even een tempel binnen gegaan en op onze knieën gebeden. Nou ja Robbert gaf een korte instructie hoe mensen dat hier doen.

Eind van de middag kwamen een nichtje van Phung en een vriendin van haar samen met ons een hapje eten bij KM restaurant waar alles bereid wordt in een hot pot. Vlees en groenten worden zo gekookt in bouillon. Uiteindelijk houd je zo soep over. Het was een gezellige avond.

Na het eten zijn we met z'n allen naar de Night market gelopen en hebben binnen in een van die overdekte hallen even op terras gezeten met live muziek. Dat was heel gezellig zo!

Later op de avond ben ik met Robbert (achterop de scooter) naar het centrum van Chiang Mai terug gereden en hebben we nog een drankje gedaan in een barretje met live muziek. Voordat ik weer bij hotel werd afgezet hebben we ook nog een live thaiboks wedstrijd gezien. Dat is ook een hele belevenis om te zien zo in het drukke uitgaanscentrum van de stad!

Tijd om terug te gaan!. Morgen vroeg uit bed voor de start van de rondreis.

  • 15 Oktober 2014 - 19:18

    Yvon:

    Niels, wat een grappig verhaal! Ik heb me rot gelachen! Nog veel plezier daar!
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 30324

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2017 - 10 November 2017

Explorer Madagascar 2017

15 September 2016 - 07 Oktober 2016

Marokko 2016!

09 September 2015 - 02 Oktober 2015

Myanmar & Abu Dhabi en Dubai

11 Oktober 2014 - 05 November 2014

Rondreis door Siam (Thailand)

16 November 2013 - 10 December 2013

Laos, Cambodja & Bangkok

14 Oktober 2012 - 04 November 2012

Vietnam & Cambodja

Landen bezocht: