Dag 1: 11 oktober de vlucht naar Bangkok‏ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 1: 11 oktober de vlucht naar Bangkok‏ - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 1: 11 oktober de vlucht naar Bangkok‏

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

11 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Vanochtend zijn we naar Schiphol gebracht. Nu is het wachten tot de vlucht die gepland staat om 14.15u. gaat vertrekken. Keurig op tijd maken we aanstalten om het luchtruim te verkennen. Tegen 16u wordt er een maaltijd geserveerd. We hebben keus uit rijst met varkensvlees of vis met aardappelpuree en worteljes en erwtjes.. Laten we eens beginnen met die laatste variant, de Hollandse pot, die nog verrassend lekker smaakten!. Als toetje zat er een chocolade gebakje en fruit bij. Bij vis hoort natuurlijk een lekker glas witte wijn. Vorige week in Italië heb ik daarvan al mogen genieten. Maar ook bij deze maaltijd van China Airlines smaakte het prima:p. Na het eten werd er nog koffie geschonken met een Hollandse stroopwafel. Ook iets waar de Thaise bevolking gek op is.:).

Na deze onderbreking van eten en drinken pak ik mijn film "Planet of the apes" weer op. Het aanbod van films is in overvloed. Sommige films draaien bij ons nu in de bios. Die heb ik nu al mooi gezien dan!

Rechts naast mij zit een Thaise dame. Zij neemt het rijstgerecht. Niet geheel verrassend natuurlijk. Het is immers hun meest gegeten voedsel daar. Nadat ik even met mijn buurvrouw gekletst heb, verteld ze dat uit Phnom Phen komt. Ze is 4 maanden bij haar vriend in Nederland geweest. Ik zei haar dat we daar vorig ook waren geweest in Cambodja en ik laat haar onze foto's zien. Echt leuk dat zij bijna al die plaatsen op mijn foto's kende!

De tweede film, de comedy "Tammie" is bijna afgelopen. Echt moe ben ik niet, maar na deze film is het misschien wel verstandiger om de oogleden te sluiten. Het is pas 21u. nl tijd. Maar eigenlijk moeten we nu al gewend zijn aan de Thaise tijd 2.00u. Pff.. lastig als je nog niet echt moe bent. Dan nog maar wat snacks bestellen bij de stewardess. . Crackers, zakjes nootjes.. ach ja je moet wat om de nacht door te komen.

Het wordt stilletjes aan weer ochtend. Tijd voor het ontbijtje.. omelet of fried rise.. ik koos gebakken rijst. Al was het niet echt geweldig van smaak. Het chocolade cakje maakte het weer goed.


Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 30324

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2017 - 10 November 2017

Explorer Madagascar 2017

15 September 2016 - 07 Oktober 2016

Marokko 2016!

09 September 2015 - 02 Oktober 2015

Myanmar & Abu Dhabi en Dubai

11 Oktober 2014 - 05 November 2014

Rondreis door Siam (Thailand)

16 November 2013 - 10 December 2013

Laos, Cambodja & Bangkok

14 Oktober 2012 - 04 November 2012

Vietnam & Cambodja

Landen bezocht: