Fietstoer door Bangkok en omgeving! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Fietstoer door Bangkok en omgeving! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Fietstoer door Bangkok en omgeving!

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

09 December 2013 | Thailand, Bangkok

Op 9 uur worden we verwacht bij Co van Kessel. We lopen eerst een stukje door de stad en nemen dan bij pier 5 de ferry naar pier 3. Om 8.30u waren we er al. Het eerste stukje van de route gaat door smalle straatjes in Chinatown waar je het Thaise leven van alledag tegen komt. Mensen die op straat koken en eten, stalletjes die eten verkopen etc.. Het is behoorlijk druk. Daar moeten we nog even aan wennen! Onderweg passeren we ook een demonstratie waar de mensen protesteren tegen de president. Vorige week waren hierbij slachtoffers gevallen. Uiteindelijk komen we bij het treinstation uit en nemen we om 10.10u daar de trein. Echter omdat er nog mensen vanuit Chinatown moeten komen, vertrekken we een half uur later. In de trein lopen net als gisteren weer mensen rond die eten en drinken verkopen. Tijdens het rijden, blijven de deuren van de trein gewoon open. Een Thai gaat op het trapje een sigaret zitten roken. Ook langs de route van de trein rijden we door een demonstratie heen. In een traag tempo rijdt de trein verder. Binnen is het warm geworden en ventilators aan het plafond zouden het wat aangenamer moeten maken. Met piepende remmen stopt de trein geregeld bij een station. Bij het Ban Thap Chang station stappen we uit.

We fietsen door het platteland op smalle fietspaden langs het water met waterlelies erin drijvend. Kleine houten huisjes met visnetten boven water zien we voorbij komen. Af en toe even bukken voor overhangende bananenbladeren of voor een net iets te laag brugje. Soms over geasfalteerde wegen, maar meestal over zandpaden. We rijden door een dorpje met een moslim gemeenschap. De gebeden klinken vanuit de moskee. De lunchstop is aan het water vol met waterlelies. Er wordt een echt Thaise voorgeschoteld!

De toer gaat weer verder over smalle paden, hangend boven het water met kleine bruggetjes eroverheen. Het lijkt wel Giethoorn zo :p. We komen bij een tempel aan het water. Hier mogen we de vissen voeren die in de rivier zwemmen. Tevens nemen we even een korte pauze om de traditionele Thaise tempel, gemaakt van teakhout, te bekijken.

Er staat een boot op ons te wachten!. We varen in het kanaal door de landelijke omgeving en bananenbomen langs het water. Rechts en links zien we het smalle fietspad waar we vanochtend gereden hebben. We komen ook langs 4 moskeeën gevaren. Wat mij verder opviel is dat het vuilnis van de bewoners aan de waterkant wordt verzameld in grote bakken aan de waterkant. De "vuilnisboot" komt dat dan daar al varend ophalen. Halverwege de rit, stoppen we even om 2 kinderen een stukje mee te laten varen. Het bleken de kinderen te zijn van de stuurman:)

Eenmaal weer aan wal, fietsen we nog een stuk richting de stad naar de skytrain. We nemen twee skytreinen om vervolgens nog een klein stukje door de smalle straatjes van Chinatown weer het beginpunt te bereiken.

Voor we de skytrain in kunnen, moeten we eerst de roltrap op met de mountainbike en daarna de fiets zo neerzetten dat deze snel in de trein gezet kan worden. Eenmaal op het eindpunt nemen we de fiets in de hand om de trap af te lopen:)

Het was een geslaagde afwisselende dag!
Nog even bij de "buren" Thais eten en dan richting hotel. Helaas was dit de laatste dag in Bangkok. Morgen vliegen we weer naar huis.

Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012