Trektocht naar de watervallen nabij het resort - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Niels Peters - WaarBenJij.nu Trektocht naar de watervallen nabij het resort - Reisverslag uit Pakxe, Laos van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Trektocht naar de watervallen nabij het resort

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 November 2013 | Laos, Pakxe

Hehe... We zijn in Pakse! Het is 6 uur, iedereen versuft van de busreis. Het was inderdaad afzien deze nachtrit en dat 9 uur lang. Ingeblikt gelegen in een hokje en gedeeltelijk in het gangpad. Hierdoor zere rug en nek pfff. We lagen achterin, hierdoor ging de bus zowat continue de lucht in door het slechte wegdek. Fijn hoor zo'n "Laotiaanse massage":). Ik heb liever straks een echte nek-schouder massage als ontspanning :p

We rijden nu 35 km naar het Bolavenplateau. In ongeveer een uurtje komen we aan in het resort, rustig gelegen in een bosrijke omgeving. Bij aankomst wordt ons nog een ontbijt aangeboden.

Omdat we de kamers nog niet in kunnen, stelt de reisleider voor om om 9 uur te verzamelen en een trekking van een uur te maken naar de grote Tad Gneuang Waterval. De bus brengt ons een paar kilometer verder voor het begin van de tocht. En passeert al de eerste koffieplantages. Want zoals ik al eerder aangaf, Laos heeft een de beste koffie van de wereld.

Weetje...: In de Sahara uit Afrika komt de koffie oorspronkelijk vandaan.
Vietnam is het derde grootste koffieland van de wereld. En daar staat ook de grootste DE fabriek instantkoffie van de wereld.

We lopen dwars door de koffieplantages van de lokale boeren op een hoogte van 1200 meter. Soms over glibberige paden, door de koffie en theestruiken heen. En dan weer over een riviertje springen. Aan het eind van de trekking hebben we bij een ander resort geluncht bij een uitzichtpunt met zicht op de waterval!

Het is tijd om weer terug te gaan naar ons eigen resort. Inmiddels kunnen we nu wel in de lodges terecht. De rest van de middag is lekker relaxen en ff wandelen over het resort. En drankje doen in het restaurant. Daar hebben we nog ff gesproken met de Waalse bedrijfsleidster van het resort. Ze vertelde dat ze hier nu 7 maanden is en de lokale mensen die hier werken aanstuurt. Soms is dat lastig omdat de meeste mensen geen Engels kunnen, maar ook omdat het moeilijk is om de Europese structuur over te brengen aan mensen die anders gewend zijn. 's-avonds lekker gegeten aldaar en daarna heerlijk uitrusten van deze inspannende dag en afgelopen nacht!
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012