Vientiane, hoofdstad van Laos verkennen! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Niels Peters - WaarBenJij.nu Vientiane, hoofdstad van Laos verkennen! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Vientiane, hoofdstad van Laos verkennen!

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

25 November 2013 | Laos, Vientiane

Een nieuwe dag is aangebroken! Na het ontbijt klets ik nog even met de receptioniste. Ze vertelt dat ze in het hotel elke dag werkt, ook zondag om haar studie te kunnen betalen. Zaterdag is ze wel altijd vrij. Hier in Vientiane kunnen iets meer mensen Engels spreken dan in de rest van het land. Alleen de ober bij het ontbijt had er wat meer moeite mee. We bestelde een gekookt ei en wat kregen we... 2 zachtgekookte eieren leeggegoten uit de dop in een kommetje. De jongen wist echt niet hoe je dat moest serveren. Maar hij deed wel prima zijn best:)

Het is tijd om de stad te verkennen. Eerst lopen we naar de Arc de Triomphe du Laos. Gebouwd in de Franse tijd. We bestijgen het bouwwerk door 148 treden omhoog te gaan om vervolgens een mooi uitzicht over de stad te hebben verdeeld over verschillende plateaus. Hierna zijn we naar de vlakbij gelegen Wat That Foun tempel gelopen. Monniken waren aan de voorzijde aan lange tafels voor de tempel aan het bidden voor de lunch. Soort van mediteren lijkt het.

Tijd om even bij een bakkertje aan te leggen... Mokkapunt en een bananen shake! En even verkoeling zoeken binnen waar de airco aan staat.

We lopen verder en bezoeken nog tal van prachtige tempels in de stad. Op de route die we uitgestippeld hadden liepen we ook door een schooltje waar kinderen aan het spelen waren.

In de namiddag hebben we wel zo'n beetje de stad bekeken en gaan we een welverdiend biertje drinken in een café in hartje centrum. Vervolgens blijven we daar ook hangen voor het diner. Daarna nog even bij de supermarkt wat inkopen doen voor de nachtrit in de bus naar Pakse. Om 19u vertrekken we gezamenlijk naar het busstation.

Weer een belevenis rijker!... De slaapbus is Laos! :p. Een klein compartiment van 1.75 x 1m en dat voor 2 personen! dat zijn gewoon Aziatische maten:) Dat wordt dus behelpen, haha. Volgens mij het ik het compartiment voor mij alleen! Ik zal sowieso wel goed slapen na 2 flessen Lao bier a 640ml gedronken hebben:p. Zelfs een snackje (soort jelly met rijst erin) voor de reis wordt ons aangeboden :p. Ohhh ik heb te vroeg gejuicht!. Ik heb een mede reisgenoot naast mij liggen. Dat wordt dan toch nog geen nachtrust waarschijnlijk:p
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012