Op Thaise bodem! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Op Thaise bodem! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Op Thaise bodem!

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

17 November 2013 | Thailand, Chiang Rai

De vlucht van 10,5 uur nadert stilletjes het einde. Over 30 minuten zetten we de eerste stappen op Thaise bodem. Een echte nachtrust kun je het niet noemen, aangezien we nu eigenlijk ’s nachts Nederlandse tijd leven. Voor we uitstappen worden we nog “getrakteerd” op een ontbijtje bestaande uit erwten, quiche en soort van gebakken ei met daarbij worteltaart en vers gesneden fruit als toetje. Hmm als ik het zo zeg, klinkt het eigenlijk nog best lekker, haha. Er zat ook een pakje Venz hagelslag bij… die kan nog wel eens goed van pas komen in het verdere verloop van de reis. Om 10 uur in de ochtend landen we in de miljoenen metropool van Zuidoost-Azië, Bangkok.

Alles lijkt vlotjes te verlopen. We kwamen als laatste uit het vliegtuig, want we zaten helemaal achteraan, Vervolgens een hele poos voor de douane moeten wachten totdat we uiteindelijk in de hal kwamen. We gaan gelijk op zoek naar de gids en mede-reisgenoten, die zouden ons immers op wachten daar. Dat leek eenvoudig, maar na 15 minuten wachten zien we nog steeds niemand. We besluiten de hele hal door te lopen in de hoop de gids of medereizigers tegen te komen. Helaas niemand te vinden. Daar sta je dan helemaal alleen op een drukke luchthaven… Dan maar informeren bij de Airport Security desk om de lokale agent te laten bellen. We worden gestuurd naar “exit 6”. Iemand zou ons daar op komen halen om ons alsnog naar de andere binnenlandse luchthaven te brengen, een uurtje van de Internationale luchthaven rijden. De lokale gids die ons ook mee had moeten nemen, is ons gewoon vergeten en dus zonder ons vertrokken! Tja wat nu…? Nog maar eens bellen bij de Airport Security desk wanneer we opgehaald gaan worden. En weer krijgen we te horen, ga terug naar exit 6. Na 5 minuten enigszins in de rats van.. komt iemand ons nog wel ophalen…? Spreekt uiteindelijk een Thais vrouwtje ons aan. Ze vraagt wie we zijn. Wij uitleggen dat we een probleem hebben. Ohh okee en ze regelt gelijk een taxi. Het is nu echt haasten , want het vliegtuig naar Chiang Rai vertrekt al over 1,5 uur. En het is een uur rijden naar die andere luchthaven! De taxi zet de vaart erin op de snelweg. Maar na een half uurtje staan we vast in de file. Hurry up!

De taxichauffeur besluit de tolweg te nemen (highway) in plaats van de drukke hoofdweg. Het is in totaal 60km van de Internationale luchthaven naar de binnenlandse luchthaven. Nu gaat het weer iets sneller. Nog een half uurtje rijden… We naderen de luchthaven en hebben welgeteld nog 45 minuten voordat de vlucht vertrekt. De Thaise gids wacht ons al op bij de ingang van Don Muaeng Airport. We bedanken snel de taxichauffeur en haasten ons naar binnen om met de bagage door alle checkpunten. Om zo uiteindelijk precies op tijd aan te komen bij de gate! We are lucky today!.. Hehe.. We kunnen nu eindelijk de lucht in.

Rond 16 uur komen we aan in Chiang Rai. Van hieruit passeren we rijstvelden, bananenplantages, lychies , glooiende heuvels en mooie vergezichten met bergen op de achtergrond. Het is ongeveer 2 uurtjes in een klein minibusje rijden naar het grensplaatsje, dicht tegen de grens met Laos.

We zijn blij dat we er zijn. Ff relaxen nu! Niet heel lang, want om 18:30u gaan we eten. Ik heb dorst gekregen na zo ’n dag. En wat neem je dan…. Een lokaal biertje natuurlijk! Met daarbij springrolls en kip curry en gebakken rijst met groenten.:)

Inmiddels is het 21u en zijn we blij als we ons bedje eens kunnen zien. Tot morgen!

• 22 November 2013 - 16:57

Rea:

Met wie ben je eigenlijk op reis? Je hebt het steeds over 'we'. Gelukkig dat je toch steeds weer de aansluiting haalt. Groetjes.

• 22 November 2013 - 17:05

Niels:

Hoi Rea, jaa gelukkig is alles goed verlopen. We zijn mijn pa ma en.ik :)
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012