Dag 14: 28-09-2016 Wandeling in de Dadèskloof - Reisverslag uit Boumalne, Marokko van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 14: 28-09-2016 Wandeling in de Dadèskloof - Reisverslag uit Boumalne, Marokko van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 14: 28-09-2016 Wandeling in de Dadèskloof

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

28 September 2016 | Marokko, Boumalne

Het is 9u. We staan klaar om de pittige bergwandeling te gaan lopen in de Dadès kloof. De bus brengt ons stukje van het hotel af naar het beginpunt. Het eerste stuk is nog vlak in de vallei. Al vrij snel wordt het rotsachtiger en lopen we door de kloof over rotsen heen. Soms door smalle gangen, dan weer klimmen en elkaar helpen om over de rotsen heen te komen. De wandeling was echt prachtig. Eenmaal door de kloof klimmen we een stuk bergop en zien we hoe mooi de door erosie afgesleten bergwanden zijn. We lopen nog wat hoger en komen bij een uitzichtpunt over het berggebied en we zien kasbahs en het dorp in de verte. Hier ergens bevindt ons hotel ook ergens.

We lopen en klimmen nog klein beetje verder om vervolgens de afdaling in te zetten langs de bergwand naar beneden naar het dorp. Onderweg komen we nog door een berber nomadendorpje. Hier staat een 100 jaar oud kasteel dat nu een Kasbah is. Eenmaal door het dorpje heen zien we vrouwen in het dal op het land naar ons zwaaien in de verte. Ze zijn mais aan het oogsten. Net voor we het dorpje uit zijn, komt een oude man met een berber hoofddeksel door het poortje op zijn erf met een bos vol mais. Hij zet de mais tegen de muur om te laten drogen en loopt weer terug.

Het is inmiddels 14.30u en we keren met de bus weer terug naar het hotel. Hier hebben we nog een berber omelet genuttigd als late lunch.

Nu even relaxen, de rest van de middag en om 19.30u eten in het hotel. Morgen hebben we een 4-wheel drive!

Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012