Dag 18: 28-10-2014‏ Night Market in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 18: 28-10-2014‏ Night Market in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 18: 28-10-2014‏ Night Market in Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Niels

28 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag gaan we Bangkok verlaten en vliegen we naar Chiang Mai weer. Om 7 uur zijn we opgestaan en hebben we op de ontbeten op de hotelkamer. In de lobby van het hotel hebben we een taxi geregeld en zijn we om 8 uur vertrokken naar de luchthaven “Don Muang”. Het was wel even passen en meten voor de taxichauffeur om 3 grote tassen in de taxi te krijgen inclusief wij zelf ook nog. Maar was uiteindelijk gelukt.

De vlucht vertrok half uurtje later dan de oorspronkelijk geplande tijd van 10.30u. Om 13.30 uur waren we weer in het hotel in Chiang Mai. Hetzelfde hotel waar we 2 weken geleden ook waren verbleven. Het was eerst tijd voor een kopje koffie alvorens we een lunchadres gaan zoeken.

In het centrum van Chiang Mai hebben we heerlijk geluncht. Later hebben Robbert en nog een paar reisgenoten aangeschoven en zijn we na de lunch gezamenlijk verder gelopen. Allereerst naar hetzelfde boekingsbureautje waar we aan het begin van de reis die 6-daagse vakantie i Noord Thailand hebben geboekt. Hier hebben we tours voor de komende 6 dagen vastgelegd. Zoals een canopy tocht, kajakken en een Thaise kookworkshop.

Inmiddels was het al 16:30 uur geworden en zijn we een hapje gaan eten in een restaurantje op de Night Market. Achterop de scooter bij Robbert, zijn we er heen gereden. Eerst nog even rondkijken bij de vele kraampjes met souvenirs om daarna lekker gezellig gaan eten.

Op de scooter zijn we weer teruggereden naar ons hotel. Om vervolgens weer terug te gaan naar de Night Market. Maar nu met 6 mensen van de bouleclub waar Robbert speelt. Ik heb mijn toetje, bananensplit nog gegeten. We hebben wederom nog even over de markt gelopen. Het is inmiddels bijna 22u. We zijn nog even een kijkje gaan nemen bij Thai boksen . Maar helaas was er geen officiële wedstrijd vandaag. Na het drankje op te hebben zijn we met de scooter weer teruggereden naar het hotel.

Morgen gaan we Thais koken! Een hele dag zijn er mee bezig. We gaan naar de lokale markt eerst en gaan daarna zelf gerechten bereiden. En natuurlijk het eindresultaat nog opeten.:)

• 28 Oktober 2014 - 18:51

Marian:

Gaaf hoor! En zo herkenbaar! Veel plezier met koken!
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012