Dag 14: 24-10-2014 2e dag trekking NP Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 14: 24-10-2014 2e dag trekking NP Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 14: 24-10-2014 2e dag trekking NP Khao Yai

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

24 Oktober 2014 | Thailand, Pak Chong

Een zonnige dag is aangebroken. Om 8.30u komt de gids weer aanrijden en beginnen we met een bezoek aan waterval die maar weinig toeristen aan doen. Maar voor we daar zijn, klimmen we eerst weer diezelfde weg omhoog net als gisteren dwars door het regenwoud. En maken een koffiestop. Hierna vervolgen we de route weer en betreden het gebied van de gibbons, olifanten en bizons binnen. Ondertussen begint het hevig te regenen en Tata (onze gids) stopt even om het plastic scherm uit te rollen zodat we toch enigszins droog blijven. Net als gisteren voelt de lucht weer klam aan.

Om 10.30u komen we bij de Heaw Narok Waterfall aan. Om er te komen moeten we nog door de jungle heen wandelen. Op de grond kruipen allerlei insecten. Voor mijn voeten kruipt een gele stekelige rups. Als we de brug over een rivier oplopen, zien we op de balustrade een paar hele mooie vlinders zitten. Iets verder zien we een vrij grote spin met een geel lijfje en ook het web is geel van kleur. De spin is niet giftig, maar de bijt zal je wel voelen.

We komen bij een paviljoen. Vanaf hier gaan we samen met Tata (Cha Chaj zoals zijn originele naam is) een pad op dat alleen met gids toegestaan is om te bewandelen. De wandeltocht gaat verder omhoog. Onderweg komen we weer heel wat moois uit de natuur tegen. Rechts naast het pad staan pilasters met prikkeldraad eromheen. Dit is speciaal gedaan zodat olifanten de rivier niet kunnen bereiken. Een tijd geleden is hier namelijk een olifant in de rivier verdronken. Als we op de grond kijken wijst Tata ons op rode paddenstoelen en een dikke lichtbruine worm. De waterval is nu vlakbij, want op de achtergrond hoor je geruis van water steeds dichterbij komen. We lopen stukje naar beneden en zien de waterval vanaf het hoogste punt met een geweldig grote snelheid naar beneden denderen! De boomtoppen aan de overkant liggen vrijwel op dezelfde hoogte als het punt waar we nu staan.

Nadat we dezelfde weg een stukje hebben terug gewandeld, lopen we nu een lange steile trap naar beneden om de waterval helemaal van onderen te bekijken. Waternevel komt ons tegemoet hoe dichter we de waterval naderen. Heerlijk verfrissend! Alleen al die trappen op kostte dan weer heel wat moeite:). Het uitzicht was wel heel mooi.

We stappen weer in de jeep. Het begint lichtjes te regenen. De regen begint langzaam een tropische bui te worden. We moeten dichter bij elkaar gaan zitten in het midden van de wagen om niet zeiknat te worden. Gelukkig was de bui maar kort en hevig:).

Na de lunch gaan we de Kong Kaeo Nature Trail doen. Een lange hangbrug over is het startpunt van deze wandeling. Ook nu zien we de Makaak apen van heel dichtbij. Een moederaap met haar kleintje hangend aan haar buik, klimt in een boompje en probeert besjes van een tak af te halen. Hoe hoger ze klimt, hoe verder het boompje om buigt. Totdat ze op de grond weer zit en ze rustig de besjes eraf haalt. Ze stopt ze achter haar wangen en bewaard het fruit zo om later te delen met haar baby. Er komen 3 slangensoorten voor in Khao Yai. De derde lopen we bij toeval nu tegenaan. Hij zit rustig op een takje naast het pad. Zelfs de gids had hem over het hoofd gezien. Maar wij zagen hem zitten. Het is de Indonesische .... ben naam vergeten.. een groene giftige slang. Als laatste zien we een grote leguaan uit het gras komen en een kleinere eekhoornsoort in de boom.

Het einde van de tocht worden we weer afgezet bij de Cottage en bedanken we Tata voor de fijne 3 dagen dat hij onze gids was. De taxi naar Bangkok is voor ons al geregeld. Om 17.15u vertrekken we naar Bangkok en laten we Khao Yai achter ons. We hadden de taxichauffeur gevraagd of hij onderweg rond 18u wilde stoppen om een hapje te eten. De eerste poging was niet echt iets voor ons bij de tweede stop hadden ze wel gebakken rijst. De chauffeur hebben we vrijgehouden en heeft ook met ons meegegeten. 4x gebakken rijst met groente en kip + 4x cola kostte ons omgerekend slechts €5.00. Spotgoedkoop dus! We zaten buiten in een restaurantje pal aan de snelweg waar veel lokale mensen kwamen eten. We rijden weer verder. Wat ons opviel was dat de buitentemperatuur stilletjes aan begint op te lopen. Van 24 graden in Khao Yai naar 32 graden in Bangkok! Om 20.30u kwamen we aan in het hotel in het hart van het shopping paradijs in Bangkok. De 'suite' is een soort van appartement op de 8e etage. Woonkamer, 2 grote slaapkamers, 2 badkamers, keuken, zithoek. Wel lekker, want we verblijven hier de komende 4 nachten. Nog even kop koffie drinken in de 'woonkamer' :) , tv aan op Fox sport en naar de Nederlandse eredivisie kijken.

Dan is het tijd om te gaan slapen. Morgen doen we het rustig aan en gaan wat we shoppen. Overmorgen is immers de bruiloft! En daar komen we uiteindelijk voor.

• 25 Oktober 2014 - 15:38

Rea Bergmans:

Hoi Niels,
    de gids maakte jullie attent op rode paddenstoelen! Rood met witte stippen? Heb je ook kabouter Spillebeen gezien :-))?
    Je maakt er evenwel geen gewag van dat jullie uiteindelijk ook nog olifanten hebben gezien. Wel steeds allerlei slangen. Ja, die zullen er genoeg zitten.
    Ik ben benieuwd naar je verslag over de op handen zijnde trouwerij.
    Groetjes. Rea
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012