Dag 10: 20-10-2014 op weg naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 10: 20-10-2014 op weg naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 10: 20-10-2014 op weg naar Ayutthaya

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

20 Oktober 2014 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag staat de vlucht naar Bangkok gepland om 13.35u. Om 8.30u zijn we opgestaan en hebben we ontbeten. Daarna nog even korte wandeling in de stad op zoek naar een pinautomaat.

Bij terugkomst hebben we nog een gratis consumptie van het hotel aangeboden gekregen. Nu was het wachten op de taxi die ons om 11 uur naar de luchthaven gaat brengen. Over de vlucht zelf valt niet veel te melden eigenlijk:).. 50 minuutjes vliegen met Asia Air en je bent al weer aan de grond in Bangkok. Bij aankomst in Bangkok moesten we nog een taxi regelen naar ons guesthouse in Ayutthaya. Dat gaat vrij eenvoudig. Meteen al bij het binnenkomen van de aankomsthal, zijn er allerlei balies waar de mensen je al op weg willen helpen. Een Thais meisje sprak ons aan en begon gelijk interessevol te kletsen over waar we vandaan kwamen en wat we in Thailand allemaal gingen bekijken. Na ff 10 minuutjes geketst te hebben was de taxi inmiddels gearriveerd. In ongeveer 1,5 uur waren we in ons onderkomen aangekomen voor de komende 2 nachten. We kwamen binnen in guesthouse Tamarind, even totaal wat anders dan een hotel. We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaresse en naar onze kamer gewezen. Nog wel even je schoenen uit doen voordat we de trap naar onze kamer gingen. Echt een ware beleving. Een sfeervolle ruimte geheel van hout. Kussens op de grond om voor de tv zitten i.p.v. een bank. Gratis elke dag fruit, terrasje voor de deur. En ook nog zeer behulpzaam bij het informeren wat we in Ayutthaya zoal kunnen ondernemen. We hebben samen met haar de mogelijkheden doorgenomen hoe we de dag van morgen het beste kunnen invullen. We hebben een tuk tuk geregeld en
deze zal ons morgen langs de belangrijkste oude tempels rijden. De overige gaan we 's middags te voet doen. Een eerste indruk van Ayutthaya doet ons denken aan de Angkor Wat tempels in Siem Reap (Cambodja). Ons guesthouse ligt er recht tegenover. Morgen gaan we het allemaal beter bekijken.

Het is 17u, de zon gaat langzaam onder. We genieten nog even van een kop koffie op ons terrasje voor de deur. Alvorens we in de straat op zoek gaan naar een restaurantje. We komen terecht bij een ander guesthouse "The View". Uiterst vriendelijk worden we te woord gestaan en zoeken mogen we een plaatsje op het terrasje innemen. Ondanks dat de mensen geen Engels kunnen, begrijpen ze uiteindelijk toch dat we graag nog iets willen eten. De menukaart is weliswaar beperkt, maar de fried rice met kip en gebakken ei was tot nu toe het lekkerste bereide gerecht dat we op hebben! Samen met de eigenaresse en haar dochter werden we op de foto gezet.

Het is weer tijd om naar ons guesthouse Tamarind terug te keren. Morgen gaan we dus de tempels van Ayutthaya verkennen.

• 20 Oktober 2014 - 17:15

G,groen:

pake en beppe genieten van jullie reisverslag.

• 20 Oktober 2014 - 18:36

Carin Heuts:

Hoi Marianne, Cees en Niels,
    Leuk om te zien dat jullie in Thailand zijn! Veel foto's
    komen ons bekend voor. Wij gaan volgende week naar
    Java en Bali, moet ook mooi zijn.
    We moeten voor 2015 toch weer iets regelen dat jullie
    met z'n allen naar Limburg komen. Ik laat na alle vakanties
    snel iets horen, veel plezier daar. Grtj frans en carin

• 21 Oktober 2014 - 15:54

Niels Peters:

Dankje Pake en Beppe! :) Komen de verhalen jullie bekend voor? ooit eerder in Thailand geweest?

• 21 Oktober 2014 - 15:59

Niels Peters:

Hoi Carin en Frans,

Leuk dat jullie de verslagen lezen :) We zijn in Thailand eigenlijk om getuige te zijn van een bruiloft. We hebben er zelf een vakantie omheen gepland.
    Indonesië ben ik nog mooi geweest, maar denk dat dat ook erg mooi zal zijn. Tenminste wat ik zo van anderen gehoord heb.

Dat vinden wij een uitstekend idee om weer een af te spreken in 2015! Gezellig ja!
    We hebben nog 2 weekjes te gaan alvorens we weer naar ons koude landje gaan :)

Groetjes terug ook van pa en ma.
    Niels

Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012