Dag 8: 18-10-2014 naar Chiang Rai‏ - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu Dag 8: 18-10-2014 naar Chiang Rai‏ - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Niels Peters - WaarBenJij.nu

Dag 8: 18-10-2014 naar Chiang Rai‏

Door: Niels Peters

Blijf op de hoogte en volg Niels

18 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Rai

Het is 8.30u en we lopen over de overdekte markt. De meeste mensen die hier hun kraampje hebben, zijn al vroeg van Myanmar de grens over gegaan om hun stalletje in te richten. Het is een markt vol met kleding, tassen, sieraden en elektronica.

Hierna zijn we verder gereden naar een Chinees dorpje. Hier leeft een Chinese bevolkingsgroep. Het dorpje is tegen een berg aangebouwd. Echt heel veel apen lopen hier rond. Onze gids was er bang van en had ons gewaarschuwd dat ze alles van je afnemen. Maar dat viel alleszins mee.

Een half uur verder gereden, komen we bij het koninklijk paleis "Doi Tung Royal Village". In dit buitenverblijf hier heeft de moeder van de koning de laatste jaren van haar leven doorgebracht. In 1990 is ze overleden. Voordat we het paleis betreden, moeten we onze schoenen uitdoen en in een tasje mee naar binnen nemen. Binnen krijgen we een koptelefoon en wordt ons van elk vertrek en koninklijk voorwerp van de koningin moeder wat uitgelegd. Ze hield vooral van lezen en handwerken, dat werd wel snel duidelijk aan de hand van de voorwerpen die tentoongesteld lagen. Het gebouw was gebouwd in Zwitserse architectuur als een chalet. Zowel de buitenkant als de binnenkant. Binnen lag een mooie glimmende teakhouten vloer. De koningin moeder had zelfs haar eigen tandartsruimte in het paleis! Vanaf het balkon keek ze mooi op de paleistuin vol met bloemenpracht.

Na de bezichtiging van het paleis hebben we een koffiestop gehad en daarna de prachtige paleistuin "Mae Fah Luang garden" gaan bewonderen. Wat een bloemenpracht in de paleistuin!

Na een kort ritje was het tijd om te lunchen! Even wat anders dan rijst. .. fish & chips:) Na de lunch zijn we naar een Chinees dorpje gereden in Doi Mae Salong. De mensen die hier wonen komen origineel van Taiwan (Aka-volk). Het dorpje ligt hoog in de bergen. We mogen bij een oud vrouwtje even in haar traditionele bamboe huisje binnen kijken. Binnen was ze voedsel aan het bereiden voor de varkens.

We klimmen de berg nog verder omhoog en komen bij het hoogste punt. Hier ligt een theeplantage. Velden vol met theeplanten zie je in de wijde omgeving. In de theefabriek mochten we van afstand een blik binnen werpen en zagen we hoe de mensen bezig waren om de theeblaadjes te sorteren.

Velden vol met theeplanten lagen naast de plantage. Dit is natuurlijk een mooie gelegenheid om een foto te maken midden in de uitgestrekte theeplantage. Hierna hebben we green tea en black tea mogen proeven. Na afloop van dit bezoek had de gids voor ons iets speciaals. Een gekookt ei omwikkeld met theebladeren.

Even een weetje tussendoor...Tijdens de reis in het noorden van Thailand, met name in de grensstreek met Laos en Myanmar zijn we verschillende keren langs wegcontroles gereden. Bij deze zogenaamde checkpoints worden auto's gecontroleerd op vervoer van drugs (opium).

We zouden nog richting Chiang Rai een Tibetaans dorp bezoeken. Maar omdat het Tibetaanse nieuwjaar vandaag is, is het hele dorp uitgelopen om het te vieren. We rijden daarom door naar ons hotel in Chiang Rai. 20 km voor aankomst, maakt de gids nog een stop. Deze keer om voor ons een verse ananas te kopen. Zo hebben in het hotel straks wat te eten bij aankomst!

We naderen Chiang Rai, het wordt ook drukker op de weg. Om 17.30u komen we dan aan in het luxe hotel "Meridien". De badkamer is echt huge!! Om 18.30u zijn we naar het restaurant gelopen. Daar stond een heerlijk lopend buffet voor ons klaar. Werkelijk alles was er in overvloed. Vooral de toetjes!

Morgenavond komen we uiteindelijk weer terug in Chiang Mai.
Niels

Hoi allemaal, Leuk dat je mijn reisverslagen lezen! :)

Actief sinds 07 Okt. 2012